Parcarile cu timp limitat. Practici europene

De cele mai multe ori, zonele centrale din marile orase arata ca un furnicar. Este un peisaj ingrijorator, cu zeci de mii de masini care circula pe aceste strazi, dar si zeci de soferi furiosi ca nu gasesc un loc de parcare.
Exista 7 milioane de autoturisme inmatriculate in Romania si doar 1,2 milioane de locuri de parcare, potrivit unui studiu Vegacomp. 
Soferii pierd 15 sau poate chiar 25 de minute cautand un spatiu unde sa stationeze. Iar de cele mai multe ori cedeaza si isi lasa autoturismele in zone interzise, incurcand astfel traficul.

Stationarile cu timp limitat, implementate cu succes in capitalele europene

Multe dintre marile orase europene s-au confruntat, cu ani in urma, cu traficul infernal. Iar solutiile gasite de catre autoritati au rezolvat o parte din probleme.

De pilda, au creeat zone unde soferii pot stationa gratuit, dar pentru MAXIM 15 minute. 
Un astfel de exemplu avem in Paris.
In Amsterdam, pe de alta parte, in unele locuri autoritatile au impus zone unde parcarea costa doar 10 centi, dar acestea pot fi folosite pentru cel mult o ora. 

In plus, in multe orase europene, se incurajeaza si conceptul de Off Street Parking. Practic, complexurile private care dedica o parte din parcari soferilor care nu gasesc pe strazi – locuri publice de parcare, beneficiaza de taxe si impozite mai mici. 

Initiativa a fost adusa deja si in Romania.

Zone albastre si zone albe

In Zurich, autoritatile au impartit zonele centrale – de interes pentru soferii care vor sa parcheze – in doua zone.

In Zona Albastra, pe strazile ultracentrale – masinile au voie sa stationeze cel mult o ora. In schimb, in Zona Alba, acolo unde exista mai multe locuri de parcare, stationarile sunt permise chiar si pentru 24 de ore. 

Nu in ultimul rand, toate aceste masuri sunt completate si de solutii de parksharing, care au devenit de curand disponibile si in tara noastra. 

Leave a Reply