A venit canicula – este pregătită instalația de aer condiționat din autoturismul tău?

În timpul verii, când gradele cresc exponențial și considerabil, sistemul de aer condiționat din mașină devine cel mai bun prieten al șoferului. Orice drum poate deveni cel mai groaznic sau cel mai plăcut, în funcție de temperaturile din interiorul autoturismului. De aceea trebuie să funcționeze corect. Este prioritatea – numărul 1 – în acest anotimp. 

Aproape toate sistemele moderne de aer condiționat funcționează folosind un compresor care pune presiune și ajută la circularea refrigerantului și a uleiului, pentru a se produce aer rece. 

AC este compus din două părți prin care se mișca agentul refrigerant, transformându-se din gaz în lichid, folosindu-se de presiune. Acest ciclu menține interiorul automobilului răcoros. 

Pentru a menține presiunea necesară, acest sistem trebuie sigilat mereu, iar dacă prezintă vreo scurgere într-una dintre părți, nu neapărat devine imediat defectuos. Doar că funcționarea sa va fi din ce în ce mai rea și va afecta direct calitatea călătoriei tale. 

În ciuda faptului că problemă menționată anterior este cea mai frecventă, sunt și alte probleme care ar putea cauza defectarea sistemului tău de aer condiționat.

Sistemul are o scurgere de refrigerant

Această problemă poate să apară în orice moment, așadar este uneori dificil de identificat – în mod exact – locația scurgerii. Potrivit experților, conexiunile prin furtunuri sunt cele mai vulnerabile la o scurgere. 

Uneori este posibil să se vadă o substanță uleioasă care se acumulează în jurul acestor conexiuni. Aceasta este probabil și sursa scurgerii. Pentru a o soluționa, tu sau un tehnician, puteți să o închideți cu un material sigilant special, pentru unitățile de climatizare, pe care îl puteți găsi în majoritatea magazinelor de piese auto. 

Condensatorul este blocat

Aceasta piesă re-răcorește agentul refrigerant. Pentru a-și desfășura activitatea,  condensatorul folosește aerul care intră prin partea din față a mașinii, atunci când conduci. Dacă piesa este blocată din cauza unor reziduri de pe drum, nu va putea să răcorească sistemul  și de aceea vei continua drumul cu un sistem supraincalzit, iar în loc să producă aer rece – va produce aer cald. 

În majoritatea autovehiculelor, condensatorul se găsește în partea din față a mașinii. Așa că, va fi ușor de văzut și vei putea observa dacă este ceva care îl blochează. Acest lucru poate fi îndepărtat cu ușurință de pe “grătarul” mașinii și problema ar trebui să fie rezolvată.

Condensatorul este spart

Dacă nu există nimic care să blocheze condensatorul, este posibil ca acesta să fie spart complet. 

Dacă observi perforații vizibile în condensator, de obicei singura opțiune pentru a remedia problema este înlocuirea piesei. 

Sistem electric

Sunt printre cele mai dificile probleme de diagnosticat. În primul rând, trebuie verificate toate cablurile pentru a vedea dacă există vreunul care este rupt sau deteriorat. 

În caz că există iregularități, pot fi rezolvate cu o bandă autoizolantă sau pot fi înlocuite cu unele noi. 

Dacă nu este nicio problemă vizibilă, cel mai recomandat este să mergi la un tehnician expert să inspecteze sistemul și să te ajute. 

Ventilatoare defectuoase 

Dacă ventilatorul nu funcționează corect, este posibil să nu primească condensatorul o răcire corespunzătoare. În timp, acest lucru poate determina ca mașina să emită doar aer cald. Recomandarea generală este să te uiți la el, să vezi dacă e în stare bună. 

Crăpăturile ventilatorului pot fi cauzate de resturile de pe drum, iar înlocuirea de către un expert este singura modalitate adevărată de a rezolva această problemă. 

Compresor

Compresorul menține în permanență aerul condiționat. Fără el, agentul frigorific nu poate circula prin sistem și nu vei primi niciodată aer rece. Cel mai frecvent motiv pentru care un compresor merge rău este din cauza perioadelor lungi de timp fără utilizare. Lipsa de folosire tinde să “surprindă” sistemul atunci când este utilizat din nou, cum ar fi în primăvară sau vară, după ce stă în stare latentă toată iarna.

Îți recomandăm să folosești sistemul de aer condiționat, pe treapta superioară, timp de cel puțin 15 minute aproximativ – o dată la trei săptămâni, indiferent de temperatura exterioară. 

Acest lucru va ajuta la menținerea compresorului și la prelungirea duratei de viață generale a sistemului tău de aer condiționat. 

Totodată, este recomandat ca atunci când pornești aerul condiționat să lași câteva minute și geamurile deschise. 

Leave a Reply